feber

I natt blev jag guidad av en tjej till olika länder. Var bland annat i Belgien.
Dock så var alla "länder" bara småplatser i Skellefteås centrum.
Sen for vi till nån studio, typ morgonsoffan, och skulle ha en debatt där om hur skellefteås skol-framtid skulle se ut.
Vi satt i två mintgröna soffor som stod mittemot varann, och dom gick att sätta ihop med typ ett stöd, och det satt jag och fifflade med medans en liten pojke blev tillfrågad "Hur tror du att skolorna kommer se ut de närmaste åren i Skellefteå?", och då svarade han "Jag tror att alla skolor kommer läggas ned, vi har inte råd att ha kvar dom."
Då frågade guiden honom "Alla åttio?" och han svarade tillbaka "Ja, eller åtminstone fyrtio av dom."
Jag kände mig väldigt efter då jag hörde deras samtal, eftersom jag inte trodde att Skellefteå hade mer än typ knappt 20 skolor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0